Klær størst på nett sioer Respons analyse og Digitroll

Klær fortsatt mest populært på nett

En ny undersøkelse fra analysebyrået Respons analyse viser at klær holder stand som største varetype handlet på nett.  I fjor svarte 35% at de hadde handlet klær på nett, en ny dagsfersk undersøkelse viser at 38% svarer at de har handlet slike varer på nett. Selv med «innetid» det siste halvåret så handler vi klær på nett.

Respons analyse netthandelsundersøkelse 2020 Sportsartikler Digitroll

 

Det er lett og fristende å handle klær på nett, og det vises i Respons analyses ferske netthandelrapport for 2020. Sammen med varetypen elektronikk  er klær nok en gang den mest kjøpte varegruppen på nett i Norge det siste året.  Veksten er på hele 8,5% som er markant.

Meld deg på webinar om den ferske netthandelrapporten.

Noen klesforretninger er bedre på nett enn andre, og i Digitrolls kundeliste har vi flere nettbutikker for klær som har bikket opp mot 40% % vekst i nettsalget i forhold til samme periode i fjor.  Det ser ut som   et par av dem kommer til å passere fjorårets totalomsetning på nett om noen uker.  Å investere tid og ressurser i en god netthandelstrategi er altså en lønnsom affære.

Digitroll kunde kåret til «Årets butikk» av Virke i 2019.

Interessant for de som driver klesforretning er at kvinner handler mest klær på nett. 48% av kvinner mot 28% av menn. Blant de under 30 år har godt over halvparten handlet klær på nett det siste året. Går vi bak tallene ser vi at 54% av de under 30 år sier at pris er viktig mens kun 31% av de over 60  nevner dette.

Vil du vite mer bak tallene? Kontakt oss gjerne på tlf. 900 78 050 for et møte med gjennomgang av netthandelrapporten og Digitrolls forslag til hvordan din detaljhandel best kan møte konkurransen i butikk og på nett.

Les også «Hvem er redd for den digitale mannen med ljåen».